android

android

بازی و نرم افزار
android

android

بازی و نرم افزار

پل های دندانی و نحوه کار آنها چیست؟


اگر اخیرا دندان خود را از دست داده اید، به علت آسیب، وضعیت پزشکی یا علل طبیعی، ممکن است بدانید که گزینه های شما برای بازگرداندن لبخند شما چه هستند. یک دندان شکسته می تواند یک شکاف ناخوشایند ایجاد کند، اما اغلب بیش از یک مشکل زیبایی است. شما همچنین می توانید هنگام جویدن، ناراحتی در فک، یا سایر مشکلات ناشی از تغییر، را حس کنید یکی از رایج ترین راه حل های این مشکل، داشتن یک پل دندان در دهان شماست. اگر پیش از این از این روش استفاده کردید این مقاله ( پل های دندانی و نحوه کار آنها ) مفید تر خواهد بود.

پل دندان چیست؟

پل دندان چیست؟ ( پل های دندانی و نحوه کار آنها ) پل دندان چیست؟ ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )[/caption]

پل دندانی یک راه حلی است که وقتی دندان را از دست می دهید یا زمانی که شکاف ایجاد می شود که دندان های دیگر شما ممکن است از دست بروند. این دندان فضای خالی بین 2 دندان را به طوری پوشش می دهد که همانند دندان عمل می کند.

در کل چهار نوع پل دندان وجود دارد، و دندانپزشک خود که تعیین خواهد کرد گزینه مناسب برای وضعیت شما کدام یک می باشد. یک پل سنتی شایع ترین نوع می باشد که شامل یک یا چند دندان جعلی است که این تاج ها به دندان های اطراف دندان هایی که از دست رفته اند، چسبیده اند.

یکی دیگر از گزینه ها، یک پل کانتینر است که توسط یک دندان تنها در یک طرف پشتیبانی می شود. اگر شما فقط یک دندان در کنار دندان گم شده خود داشته باشید، هنوز می توانید این نوع دندان را در دهان خود داشته باشید. پل مریلند رویکرد محافظه کارانهتری دارد، با استفاده از جعبه با جنس چینی یا فلزی برای نگه داشتن دندان جعلی در محل مورد نظر استفاده می شود. این پل ها به اندازه کافی قوی نیستند، بنابراین دندان هایی که دارای نیروی جاذب زیادی هستند نمی توانند با پل مریلند کنار بیایند.

نوع نهایی یک پل پشتیبانی شده از ایمپلنت است که اغلب هنگامی استفاده می شود که بیش از یک دندان دست رفته موجود است. این پل ها توسط ایمپلنت ها نصب می شوند که برای حداکثر پایداری به استخوان شما احتیاج دارند. اکثر دندانپزشکان یک ایمپلنت را برای هر دندان که از بین رفته است قرار می دهد.

منبع:

کلینیک دندانپزشکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.